چگونه به سبک دهه ی 1980 لباس بپوشیم

هنگامی که صحبت از مد به میان می آید، مینمالیسم مدتی است که مورد توجه قرار گرفته ، اما در حال حاضر تغییری در جَو بوجود آمده است. شاید از همه ی آن سبک ها و طراح های ساده خسته شده باشید که همه شبیه به هم موج جدیدی از مد را که مستقیماً از دهه 80 گرفته شده به ارمغان آورده اند. شانه های بزرگ، رنگ های روشن و بسیاری از سبک های عجیب و غریب بار دیگر مد را مسخره می کنند. مد دهه 80 با لباس های هیجان انگیز و چشم نواز ، کمد لباس شما را با سبکی جذاب پر میکند.

مد دهه 80

مد هیپ هاپ دهه 80

موسیقی و فرهنگ هیپ هاپ در دهه 80 بسیار شایع بود. به همین ترتیب مد هیپ هاپ نیز به ویژه در مناطق شهری رواج داشت. با الهام از ستاره هایی مانند آیکونیک Salt-N-Pepa تریو و ملکه لطیفه ، مد هیپ هاپ برای زنان شبیه مردان بود. لباسهای گشاد با جزئیات ورزشی ، ظاهر را همراه با رنگ های پررنگ و روشن و الگوهای برجسته مشخص می کردند. وقتی صحبت از لوازم جانبی می شد، کفش های کتانی و کلاه های اسنپ بک برتری محسوب میشدند.

مد پانک دهه 80

قبل از اینکه مد گرانج دهه 90 ‘بیاید ، مد پانک دهه 80‘ وجود داشت. این ظاهر سرکشانه در سالهای بعدی دهه 1980 شکل گرفت و نمایانگر عزیمت چشمگیر از آغاز پر زرق و برق این دهه بود. تیپ های شاخص مانند کت های چرمی گل میخی، شلوار جین پاره شده، تی شرت های باند ، و چکمه های سنگین ، ظاهر پانک بسیار سخت و تیز بود. حتی موها در این خرده فرهنگ، آشفته و داخل صورت بودند. امروزه ، مد پانک بار دیگر محبوب شده اما کمی آرامتر و معمولی تر است.

مد ورزشی دهه 80

وقتی به دهه 80 می اندیشید، بدون شک تصویری از جین فوندا با لباس کشباف مخصوص ورزش و گرم کن های پا به ذهن تان وارد می شود. به هر حال ، فیلم های ایروبیک او در آن دهه به صورت باور نکردنی محبوب بودند و موجی از مد جدید ورزشی را به وجود آوردند. با توجه به زمینه ی افراطی این دهه، سبک ورزشی، لباس های جسورانه ای را برای زنان به نمایش می گذارد. از لباس های چسبان و تنگ بلند و سربند تا شلوار استرچ لگ و شلوارک های مخصوص دوچرخه سواری و لباس نئونی روشن، مد ورزشی دهه 80 با صدای پر هیاهو و افتخارآمیز بود.

مد سیاه دهه 80

از تینا ترنر و جانت جکسون گرفته تا نائومی کمپبل و ایمان ، دهه 80 نمایه های مد سیاه زیادی داشت. اگرچه هرکدام از آنها ظاهری منحصر به فرد داشتند ، اما همه ی آنها با اعتماد به نفس و کلاس، ظاهر را پر ابهت جلوه میدادند. چکمه های بالای زانو، پد های شانه، لباس های بدن نما و چرم برای کسانی که این ستاره های شیک را احیا میکردند، از عناصر اساسی بودند. چه جداگانه و چه با هم پوشیده شده باشند، این نوع طرح های جسورانه، چشمگیر و شیک به نظر می رسیدند.

نمادهای مد دهه 80

مانند تأثیرگذارترین افراد مشهور روز،  مد همیشه با نمادها مشخص می شود. دهه 80 از این قاعده مستثنی نبوده و لیستی خاص از افراد مشهور را دارد که از لباس خانمها در سراسر جهان الهام می گیرد. خواننده ها ، مانند مدونا و سیندی لاوپر ، جنبشی از ظاهر تیز را هدایت می کردند که نه تنها جسورانه و افراطی بود بلکه پانک نیز بود. از طرف دیگر ، ویتنی هوستون ، سبک فریبنده ی دیگری را مجسم می کند. مدل هایی مانند بروک شیلدز و سیندی کرافورد عشق به برچسب های لوکس را الهام بخشیدند و به لطف جین فوندا و فیلم های ورزشی او ، بادی های ورزشی و گرم کننده های پا شیک ترین نوع لباس ورزشی بودند.

پوشاک دهه 80

مد دهه 80 بار دیگر محبوب شده است، اما بدان معنا نیست که فقط می توانید لباس 30 سال پیش را به تن کنید و عالی به نظر برسید. برای پوشیدن این لباسها ، باید بدانید که چه عناصری از دهه 80 را بازگردانید و چگونه جذابیت قدیمی آنها را با زیبایی شناسی مدرن تراز کنید.

شانه های بزرگ

وقتی به دهه 80 فکر می کنید ، همیشه شانه های بزرگ به ذهنتان خطور می کنند. به لطف قدرت مد برای زنان ، دهه 80 شانه ها را با پدهای اضافی به سمت بالا میکشید و عرض و ارتفاع را نمایانتر میکرد. امروزه ، شانه های بزرگ یک روش عالی برای افزودن لباسهایی با نگرش غیر تدافعی دهه 80 در کمد لباس شما هستند. از بین کت ها ، بلیزرها و کت های سیاه یکی را انتخاب کنید تا این مد را امتحان کنید. فقط بخاطر داشته باشید که کمرتان را با کمربند یا بستن دکمه ها مشخص کنید تا از فرو رفتن در پارچه جلوگیری کنید.

رنگهای جیغ

ممکن است دهه 90 مینیمالیسم داشته باشد ، اما دهه 80 ماکزیمالیسم داشت. شانه های بزرگ ، مچ بندهای پارچه ای و طرح های منحصر به فرد، همه قسمتهای عادی لباس پوشیدن در این دهه بودند. به همین ترتیب ، تعجب آور نیست که رنگ ها نیز پررنگ و روشن باشند. در این فصل ، استفاده از رنگ می تواند یک روش سرگرم کننده و ساده برای پوشیدن لباس مدرن با شور و نشاط دهه 80 باشد. امروزه برای رواج این مد، روی لباسهای با سایه هایی مانند کبالت ، فوشیا ، سرخابی و طلایی سرمایه گذاری کنید و آنها را در کمد لباسهای معمولی خود قرار دهید.

پولک

زرق و برق و انحطاط دهه 80 دوباره برگشته است ، اما این بار آرام گرفته و برای استفاده ی جدید تازه می شوند. اگرچه لباس های پولک دوزی برای ظاهر هیجان انگیز آخر شب در دهه 80 پوشیده میشدند ، اما امروزه ظاهری منحصر به فرد و چشم نواز در روز ایجاد میکنند. برای استفاده از این سبک ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که لباس پولکی خود را با لباسهای معمولی مانند کفش های ورزشی ، تی شرت و پالتوی گشاد بپوشید. همچنین ، حتماً آرایش و مدل موی سنتی دهه 80 را کنار بگذارید. تمام آنچه که لباس پولکی برای تکمیل شدن سبک شیک خود نیاز دارد، ظاهر آرایش طبیعی و موج های ساده است.

چین ها

اتفاقی نیست که چین ها بار دیگر به طرز باورنکردنی محبوب شده اند. آنها بخشی از تجدید حیات مد دهه 80 هستند و ظاهر اصلی این دهه بوده اند. امروزه می توانید روی بسیاری از لباسها از جمله تاپ ، کاپشن ، شلوار ، دامن ، پیراهن و حتی کفش و کیف ، چین ها را ببینید. از همه بهتر ، می توانید مد دهه 80 را به هر روشی که دوست دارید استفاده کنید. چین های حریر و مواج حس لباس های پرام قدیمی را ایجاد میکنند، چین های طراحی شده به ظاهر جذاب آخر شب اشاره دارند.

تاپ ها و لباس های بدون آستین

تاپ های بدون آستین یکی دیگر از جذاب ترین ظاهر های دهه 80 هستند که بازگشته اند. این سبک منحصر به فرد که هم در تاپ ها و هم در پیراهن ها دیده می شود ، شروع به تسخیر فروشگاه ها ، جلد مجله ها و خیابان ها در سراسر جهان کرده است. اگرچه می توانید این ظاهر را در طول روز به راحتی و با تاپ بدون استین که با شلوار جین ست شده است ، بپوشید ، اما بهتر است پیراهن های های تک شانه را برای مراسم های شب نگه دارید. از آنجا که این سبک نمایشی است ، بدون شک ظاهری جلب توجه کننده ایجاد می کند و باعث میشود سرها به سمت آن چرخیده شوند.

گوشواره های نمایشی

اگر می خواهید مد دهه 80 را امتحان کنید اما سبک ساده تری را ترجیح می دهید ، باید پوشیدن یک جفت گوشواره ی نمایشی را در نظر بگیرید. گوشواره های نمایشی حس دهه 80 میلادی را به هر لباسی اضافه میکنند، بدین معنی که شما می توانید مد را بدون شانه های بزرگ ، رنگ های جیغ ، چین یا پولک امتحان کنید. تمام کاری که باید انجام دهید یافتن یک جفت گوشواره ی مناسب برای شماست. مطمئناً ، اگر می خواهید گوشواره نمایشی خود را با سایر لباس های دهه 80 تطبیق دهید ، باید احساس راحتی کنید. به هر حال ، در این دهه همه چیز برای به حداکثر رساندن مد بود.

سایه چشم زیاد

همانند سبک دهه 80 ، سایه چشم آن زمان نیز زیاد بود. این امر نه تنها در مورد رنگ سایه چشم بلکه در مورد کاربرد آن نیز صدق می کند. اغلب خانم ها سایه چشم خود را درست تا ابروهای خود بالا می بردند. امسال سایه چشم پررنگ بازگشته است ، اما کاملاً به همان شیوه نمایشی که در دهه 80 بود ، نیست. برای جلوه دادن به شکلی مدرن تر ، سایه چشم رنگی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن را روی پلک های خود ، درست بالای چین و در امتداد خط مژه پایین بکشید.

مو و آرایش دهه 80

مطابق با مد افراطی این دهه ، مو و آرایش دهه 80 نیز بسیار زیادد بود. در طول این دهه موها عمدتا آشفته و وحشی بودند. حجم زیاد موها، ظاهری بود که همه می خواستند داشته باشند، و فرهای زیاد و مجعد راهی عالی برای داشتن این ظاهر بود. فرقی نمی کرد که خانم ها موهای خود را بالا یا پایین ببندند ، همیشه بزرگ و بدون شک پر تافت بودند. به همین ترتیب ، آرایش دهه به همان اندازه پررنگ بود. به طور خاص ، سایه چشم با رنگ های شدید برای زیبایی ضروری بود ، اما رژگونه روشن و رژ لب های پررنگ نیز محبوب بودند.

 

سوالات متداول

زنان در دهه 80 چه می پوشیدند؟

مد در دهه 1980 کاملاً بیش از حد بود. همه چیز بزرگ ، جسورانه و کاملاً پر زرق و برق بود. در طول روز ، خانمها کت و شلوار با پدهای بزرگ شانه ای تن میکردند تا ثابت کنند که به اندازه مردها قدرتمند هستند. شب ، لباسهای پولکی و یک شانه ای جذاب میپوشیدند. عشق به مارک ها و برچسب های طراحان نیز در این دهه مشهود بود. در نیمه دوم دهه 80 ، به لطف افراد مشهور آن زمان ، ظاهر پانک ترند شد.

چگونه می توانم مانند دهه 80 لباس بپوشم؟


1.
سبک های اساسی دهه 80 را انتخاب کنید و به کمد لباس مدرن خود نگاه کنید.

2. پوشیدن بلیزر ، ژاکت یا کت با پد های شانه ای فوراً حس دهه 80 را به هر لباسی اضافه می کند.

3. در طول روز از سبک های پولک دار استفاده کنید و شب ها از لباس تک شانه برای ظاهری جذاب استفاده کنید.

4. به دنبال چین ها و رنگ های جسورانه بگردید تا دوز حداکثر گرایی دهه 80 را به لباس ها اضافه کنید.

برای ظاهر شبیه تر به دهه 80 ، از یک جفت گوشواره نمایشی با لباس های جدید استفاده کنید. از سایه چشم با رنگ جسورانه استفاده کنید تا مد دهه 80 را به آرایش خود اضافه کنید.

نظر بدهید
رفتن به بالا