دلیل تنوع در سایز و کاپ سوتین ها

یکی ازمهمترین دغدغه خانم ها هنگام خرید آنلاینِ سوتین ها عدم اطمینان به سایز آنهاست. چرا برای خرید سوتین ها احساس نگرانی داریم؟

اصلی ترین دلیل این نگرانی تنوع در کاپ سوتین هاست. سوتین ها به دو گروه تولیدات داخلی و محصولات وارداتی تقسیم می شوند.

محصولات وارداتی معمولا با جداول استاندارد سایز کاپ جهانی مطابقت دارند در حالی که محصولات تولید شده داخلی با تک شماره هایی از 65 تا 100 به صورت فاصله 5 عددی (70/75/80/85/90…) در نظر گرفته می شوند.

این مسئله می تواند اطلاع از سایز کاپ ها را کمی با دشواری همراه سازد. بهترین راه حل ممکن توجه به دو اندازه دور سینه از روی برجستگی سینه و اندازه زیر کاپ است.

دانستن این دو اندازه به شما کمک می کند تا با توجه به اندازه های درج شده در جدول تعیین شده توسط مجموعه ی پلتمد بتوانید اندازه دقیق سوتین خود را در زمان خرید مشخص نمایید.

اما چرا با وجود دانستن سایز سوتین ها باز هم گاهی مشکل عدم اندازه آنها یا فیت نبودن سایز کاپ به وجود می آید؟

در بانوان به دلیل متنوع بودن فرم سینه ها این دو اندازه (دور و زیر کاپ) ممکن است تفاوت چشمگیری با یکدیگر داشته باشد، یا مدل انتخاب فنر در کاپ ها به صورت U خیلی باز (برای خانم هایی با داشتن گوشه سینه) و یا خیلی بسته برای فرم سینه های دایره ای شکل باشد.

در حالت دیگر افتادگی سینه در بانوانی که دوران شیردهی داشته اند سبب بیشتر بودن اندازه دور کاپ از روی برجستگی سینه می شود و این در حالی است که کاپ متناسب آنها  باید به حالت U به هم نزدیک باشد تا بتواند فرم دهی بالاتنه آنها را بهتر نماید.

ما با توضیح پیرامون هر مدل از نوع کاپ ها سعی داریم تا ابتدا به بررسی دلیل وجود این تفاوت ها بپردازیم و بعد از آن راهنمای دقیق تری برای ارائه سایز مناسب سوتین ها ارائه دهیم.

در زیر به مواردی از فرم سینه ها و سوتین های متناسب آنها اشاره خواهیم کرد:

حالت فنرهای باز (عرض زیاد فنر در هر کاپ) برای خانم هایی مناسب است که دارای گوشه سینه هستند و یا فرم هر کاپ آنها به صورت بیضی است. این بانوان با فرم سینه هایی عریض به سوتین هایی نیاز دارند تا هر کاپ قسمت فنر باز تری برای پوشش دهی کل سینه آنها داشته باشد.در صورتی که فنر هر کاپ به صورت بسته و نزدیک به هم باشد می تواند به قسمت گوشه سینه و پوست این نواحی فشار وارد کند و موجب زخم شود یا احساس ناراحتی از پوشیدن سوتین را در فرد ایجاد نماید.

فرم سینه نامتقارن به چه صورت است و سوتین مناسب آنها کدام است؟

اگر به هر دلیل پزشکی یا ژنتیکی سایز هر کدام از سینه های شما با یکدیگر متفاوت باشد انتخاب سایز سوتین مناسب برای شما نیاز به دقت بیشتری دارد. معمولا سوتین مناسب این فرم سینه ها سوتین های پد دار یا جکی است. سوتین های پد دار امکان جا به جایی پد را داخل هر کاپ فراهم می سازد تا زمانی که در یکی از کاپ ها به آن نیاز نداشته باشید بتوانید به راحتی آن را از داخل کاپ در بیاورید.

فرم سینه عضلانی و سوتین مناسب آنها

این مدل از سینه ها نیاز به سوتین های خیلی محکم ندارند چون فرم بالاتنه به صورت یکسان و عضلانی بالا قرار گرفته است. اغلب بانوانی با این فرم سینه می توانند از سوتین های بدون بند یا نیمتنه استفاده کنند. معمولا فرم سینه ورزشکاران در این طبقه قرار می گیرد.

فرم سینه های جدا از هم (شرق و غرب)

در بعضی بانوان مدل بالاتنه به صورت جدا از هم بوده و نیاز به سوتینی است که بتواند فاصله بین دو کاپ را کمتر نشان دهد. بانوانی با این فرم سینه بهتر است از سوتین هایی با فنرهای کاپ که به یکدیگر نزدیک هستند، استفاده کنند و یا سوتین اسفنجی جکداری را بپوشند که ابر فشرده در قسمت گوشه های کناری کاپ (نزدیک به زیر بغل) قرار گرفته است.

فرم سینه های آبشاری

این مدل از سینه ها با نام آبشاری که اصطلاح پزشکی آن است معروف است برخی بانوان یا به صورت عادی حالت افتادگی سینه ی طبیعی دارند یا بر اثر گذراندن دوران شیردهی و افزایش سن سینه هایی به صورت آویزان و افتاده دارند. اگر جزء آن دسته از طرفداران سوتین های غیر اسفنجی هستید بهتر است از مدل های پرسی (سوتین های بدون رد دوخت در قسمت کاپ ها) استفاده کنید.

چنانچه سوتین اسفنجی انتخاب شماست پس سوتین های جکداری را استفاده نمایید که ابر فشرده در قسمت های پایین کاپ ها قرار گرفته است.

نظر بدهید
رفتن به بالا