8 قانون طلایی استفاده از لباس زیر برای سلامت واژن

راهنمایی برای تمیز کردن و پوشیدن شورت روزانه

آیا می دانستید پارچه های خاصی وجود دارند که برای سلامت شما مناسب تر هستند یا مواقع خاصی هست که شورت نپوشیدن کار بهتری است یا اینکه لباس زیر هم به نوعی تاریخ انقضا دارد؟

این قوانین ناگفته مربوط به لباس زیر می تواند سلامت واژن شما را تحت تأثیر قرار دهد و بسته به مدلی که دارد، می تواند حتی روی روحیه شما تأثیر بگذارد!

بنابراین تحقیقات زیادی را انجام دادیم، چندین تحقیق را در حوزه بهداشت لباس زیر بررسی کردیم و با یک متخصص زنان و زایمان صحبت کردیم تا بتوانیم هشت قانون لباس زیر را گردآوری کنیم که باید آنها را رعایت کنید.

  1. کلا، پارچه های طبیعی بخصوص پنبه ای را انتخاب کنید

شاید قبلاً این را شنیده باشید ولی با وجود همه مدل های زیبایی که با پارچه های متنوعی در بازار موجود هستند، گفتن دوباره آن خالی از لطف نیست: که پنبه بهترین جنس پارچه برای لباس زیر است.

دکتر آلیس کلی جونز دارای بورد تخصصی زنان و زایمان چنین توضیح می دهد: آلت تناسلی زنانه یک ناحیه بسیار حساس و ظریف شبیه صورت شما است که باید به آن اهمیت بدهید خوب ساده ترین و نرم ترین پارچه برای لمس پوست شما چه نوع پارچه ای است؟ بله، درسته، پنبه. این نوع پارچه دارای منافذ هوایی و نوعی خاصیت جذب است که می تواند به پیشگیری از عفونت های قارچی کمک کند.

کلی جونز چنین توضیح می دهد: “از آنجایی که داشتن ترشحات واژن همچون رطوبت همیشگی موجود در دهان شما برای سلامتی تان مفید است، لباس زیر شما باید به آرامی هرگونه رطوبت اضافی را به خود جذب کند.”

مواد مصنوعی مانند نایلون و اسپندکس اجازه تنفس به این ناحیه را نمی دهند. درعوض، حرارت و رطوبت را جذب می کنند و زمینه مناسبی برای پرورش عفونت های قارچی ایجاد می کنند.

  1. لباس زیر خود را هر روز عوض کنید، حتی اگر می خواهید بیشتر از یک بار!

به نظر می رسد که ما به طور معمول یک لباس زیر در روز می پوشیم و بعد آن را توی لباس هایی می گذاریم که باید شسته شوند. ممکن است این کار همیشه لازم نباشد. در مقابل، نباید خودتان را محدود به فقط یک لباس زیر در روز کنید.

بعضی از پزشکان می گویند که اگر ترشحات یا عرق شما زیاد نباشد، می توانید دو روز پیاپی یک لباس زیر بپوشید و مشکلی هم برایتان پیش نیاید. اما اگر به دلیل تجمع ترشحات واژینال احساس ناراحتی کنید، می توانید بیش از یک بار در روز آنها را عوض کنید؛ کلی جونز همیشه این مطلب را  به بیماران خود یادآوری می کند.

او می گوید: “خیلی از بیمارانم از این رطوبت رنج می برند و تمام مدت پد بهداشتی روزانه استفاده می کنند. من فکر می کنم این کار خیلی سالم نیست چون این پدها می توانند باعث ایجاد خراش و سوزش شوند. لباس زیر پنبه ای این مشکل را حل خواهد کرد و اشکالی ندارد که بیش از یک بار در روز آن را عوض کنیم. ”

پس از پوشیدن لباس زیر، آن را برای شستشو داخل سبد بیندازید. لباس زیر را برخلاف شلوار جین تا زمانی که به خوبی آن را شست و شو نداده اید نباید مورد استفاده مجدد قرار دهید .

  1. شب بدون شورت بخوابید تا این رطوبت در معرض هوا قرار بگیرد

در این خصوص که آیا بهتر است بدون شورت به رختخواب برویم یا با شورت بحث زیادی وجود دارد.

برای کسانی که یک واژن سالم دارند، هر دو مورد انتخاب خوبی است. برای کسانی که مرتب درگیر عفونت های قارچی هستند، بدون شورت به رختخواب رفتن می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

رفتن به رختخواب بدون پوشش پارچه ای این امکان را به این ناحیه می دهد که در طول شب نفس بکشد و نگذارد رطوبت زیاد شود یا محیطی برای تشکیل باکتری ها بوجود آید.

کلی جونز می گوید: “من معتقدم ناحیه آلت تناسلی زنانه باید مانند سایر قسمت های بدن شما در معرض هوا قرار گیرد.”

اگر واقعاً حس برهنه بودن را دوست ندارید، کلی جونز توصیه می کند که شلوارک پیژامه ای گشاد بپوشید. فقط به یاد داشته باشید اگر بدون لباس زیر به رختخواب می روید ولی از این شلوارک ها پوشیده اید، آنها هم باید مرتب شسته شوند.

اصولا، رفتن به رختخواب بدون لباس زیر در شب مشکلی ندارد.

4- لباس زیر اندازه و جاذب رطوبت مناسب ترین لباس برای ورزش کردن است

بار دیگر، اینکه بدون شورت یا با شورت ورزش کنید یک خواسته شخصی است. اگر شلوارکی پوشیده اید که لباس زیر جاذب رطوبت در آن قرار گرفته، می توانید از پوشیدن لباس زیر صرفنظر کنید. در واقع پوشیدن یا نپوشیدن شورت بستگی به جنس الیاف شلوارک شما در هنگام ورزش دارد.

5- شورت های تانگ (شورت نازک و هفتی شکل زنانه) برای سلامتی واژن شما واقعا بد نیستند

همیشه تصور بر این بوده است که شورت های لامبادا  نمی توانند برای سلامتی نواحی تحتانی شما مفید باشند.

با این حال، تحقیقات انجام شده به شواهدی دست نیافته اند مبنی بر اینکه شورت های لامبادا باعث ایجاد واژینیت عفونت مهبل) قارچی، واژینوز باکتریایی یا عفونت های دستگاه ادراری می شوند که سه مشکل عمده ای هستند که زنان در طول زندگی خود تجربه می کنند.

  1. لباس زیرتان را با صابون هایپوآلرژنیک (ضد حساست) بشویید

با لباس زیرتان از هر نوعی که باشد باید ملایم تر از بقیه لباس ها رفتار کنید و نه فقط شورت های لامبادای تور توری. این کار به این خاطر نیست که آنها “ظریف” هستند، در حقیقت این کار عمدتا به این دلیل است که آنها برای مدت زمان طولانی روی ناحیه حساس تر از پوست شما قرار می گیرند. کلی جونز استفاده از صابون ملایم و هایپوآلرژنیک را برای شستشوی آنها توصیه می کند زیرا “هرگونه ماده صابونی یا شیمیایی در کنار آلت تناسلی زنانه می تواند منجر به واکنش های حساسیتی شود.”

  1. هر سال لباس زیر خود را تعویض کنید

کمی هزینه بر به نظر می رسد، به خصوص برای چیزی که مرتب شسته می شود. ولی طبق گفته موسسه گود هاوس‌کیپینگ، حتی لباس زیر تمیز می تواند تا 10000 باکتری زنده داشته باشد.

این امر به این دلیل است که درون ماشین لباسشویی باکتری وجود دارد، حدوداً یک میلیون باکتری در فقط 2 قاشق غذاخوری آب به کاررفته! علاوه بر این، حدود 83 درصد لباس زیر “تمیز” حاوی 10000 باکتری است.

  1. مدل لباس زیر می تواند روحیه شما را تحت تاثیر قرار دهد

قدرت محرمانه ترین لباس خود را دست کم نگیرید یا فکر نکنید فقط به این خاطر که کسی آن را نمی بیند، نباید عالی باشد.

 

نظر بدهید
رفتن به بالا